Anda Bayar Parking Tak???

Selasa.. 8 Dec 2009

N3 kali nie nak tanya pendapat blogger semua???

Apa pendapat anda jika kita park kereta, dan biler nampak pegawai yang dok jaga parking tu datang baru kita pi cakap kat dier yang kita nak pi beli tiket...

Owner keter : En. .. En. ... saya nak pergi buh parking nie.. kejap yer..

Pegawai Parking : Saya datang baru awak nak bubuh parking ker??

Owner keter : Takde la macam tu.. saya nak gi bubuh parking la nie...

Pegawai Parking : Patutnya dari mula awak park keter, awak buh la parking jangan sampai saya datang baru awak nak buh..

Owner keter : Saya faham.. tapi tadi sibuk sikit tu yang terlupa..

Pegawai Parking : Lain kali saya nampak keter awak tak bubuh parking saya terus jer call towing tarik..

Owner keter : Kenapa sampai macam tu En... saya bukan buat apa pun... orang lain En... elok jer tak cakap apa... tapi saya sampai nak tarik keter nie napa lak??(dengan nada kecewa)

Pegawai Parking : Saya tak peduli la apa masalah awak... saya akan aim jer keter awak nie..

Owner keter : En.. dari tadi saya cakap dengan En.. secara baik elok2... sebab En.. pun belum keluar saman lagi kan.. saya nampak En.. terus jer saya kuar office dan beritahu En.. tapi cam nie lak En.. balas.. kalau keter2 yang besar2 tu elok jer En.. lepas siap ketawa2 lagi ngan owner dier.. kenapa keter buruk cam saya nie En.. sakit ati sangat... kalau saya bayar RM 4 sehari macam saya boleh makan tengah ari sehari En...

Pegawai Parking : Itu saya tak tau kalau rasa tak nak bayar parking naik la bas ker.. motor ker??

Owner keter : En.... saya datang kerja bawak anak dari rumah hantar baby sitter sebab tu kena bawa keter.. kalau saya sorang saya boleh naik bas...

Pegawai Parking : Awak ingat awak sorang ada anak...

Owner keter : Bukan apa la En.. pokoknyer En.. belum kuar saman lagi, sebab tu saya cakap pada En...

Pegawai Parking : Lagi satu saya nak cakap kalau awak fikir awak nak letak parking 50 sen jer baik tak payah, kalau awak nak letak parking... letak RM4 terus..

Owner keter : Kalau macam nie tak leh lebih kurang, saya pun tak tau la nak cakap apa lagi....

Inilah luahan rasa one of my friend yang bercakap ngan salah seorang pegawai parking hari nie.. sedih tul dier...

My friend kata officer tu belum kuar saman lagi Ita... yang dier sakit ati dengan keter buruk aku tu naper??? banyak lagi keter lain, keter aku gak yang dier nak cari.. kita dah la susah, lagi ditekan cam nie.. ntahlah manusia... biler keter besar tu main tepuk bahu lagi...

Nie baru diberi pangkat check saman keter dah macam tu... kalau jadi Datuk Bandar tak tau la.... kata my friend..

Namun begitu.. harus di ingat tak semua pegawai cam tu ada yang betul2 baik dan nak membantu... kita faham kalau saman dah keluar tapi nie saman tak kuar lagi kenapa nak pressure orang sampai cam tu....

Manusia2... Wallahualam...

6 comments:

  1. Betul3...setuju3... MPK (Ktn) pn sama. Sstgh pegawai yg check tiket parking tu siap marah2 & tengking2 lg kalau kita belum letak parking/xperasan dah habis time yg dah digores. Parking dpn ofis, jd mmg nampak kalau mrk datang. Kita faham itu tugas mrk, tp kalau belum lg tekan mesin saman tu, cuba la consider cket...kita sama2 cari rezeki..sama2 nak berjimat cermat.

    Kalau itu kereta sedara-mara dorang, mesti dorang xterus saman, @pun xsaman terus, kan? Kalau ye pn nak saman, cakap la elok2..kalau dah kena saman, dorang plak ckp xsakitkan hati..xder la bara sgt kita ni. Yg lagi sakit hati, pernah saya kena marah teruk2 padahal saya cuma tanye dgn baik, "kak..dh tekan saman ke blum? Sy baru nak letak kupon ni", pastu dia terus marah2 saya bebel2 kenapa xletak awal2 sambil tgn dia baru tekan utk "scan". Sabar jela... Dorang ni mmg xpayah la pakai slogan Senyum, Mesra ke hapa..mmg xrelevan.

    Yg psl kereta besar tu kdg2 btul jgk. Pernah 2x sy perasan..dlm 1 line tempat parking dpn kedai sy tu, semua kereta kt situ yg xder letak kupon kena saman, kecuali 1 kereta Merc yg bapak besau tu jer selamat...lg skali kereta BMW. Mmg musykil jgk lerr...ade jgk double standard dlm saman-menyaman parking ni pn..alaaahai..

    ReplyDelete
  2. Salam.. manjeamusyuk,

    Saya sedih dengan depa2 nie... bukan kita nak menafikan hak depa sebagai penjaga parking tapi tak kuar saman lagi kira ok la kan?? kalau dah kuar saman kita pun faham...

    Ntahlah...

    ReplyDelete
  3. Manusia...rambut sama hitam ...hati lain2 Dik ooi....lepas tu ....dia rasa besar lah tu..boleh saman orang...!!!

    ReplyDelete
  4. Salam..

    Betul kak watie... bila kena batang hidung depa baru tau kan??

    ReplyDelete
  5. mmg ada parking officer yg byk rasa yg dia timbang (bertimbang rasa la tu). Aye punya kes, parking keta lupa masuk coin, terus masuk kedai mamak. Nampak man in pale blue dgn topi datang aye pun baru teringat keta belum bayar parking. Apalagi berambat keluar tahap rimau p beli kupon. Tak susah terus terang cakap lupa pastu minta maap. dia ok je. idak pulak kerek. Officer lain tatau la...kerek sgt tu apsal, mcm la gaji depa tu tertakluk pada banyaknya denda parking org ramai. lempang kangg...

    ReplyDelete
  6. Salam Atun...

    Betul.. kami pernah kena yang ok.. biler kita nampak depa terus kite kata jap yer en.. keter nie saya buh parking.. then dier terus kata ok2..
    dan dier pun gi ke keter sebelah...

    tu la tak semua orang tak ok dan tak semua yang ok..

    ReplyDelete

FAZLY SHAH & ZULITA

Daisypath Anniversary tickers

Nur Arisya Nasuha

Lilypie Kids Birthday tickers