Alhamdulillah... New person coming soon...

Monday... 6th January 2017


Kami dah lama usaha.. My husband selalu suarakan untuk ada baby lagi, nak buat IVF la, makan ubat la, tapi aku just ignorekan request dia, bukan aku tak nak tapi aku malas nak usaha ke arah tue, selepas aku keguguran 5 tahun yang lepas, aku ada cuba utk buat treatment di hospital, tapi proses tue memerlukan komitmen yang tinggi yang aku tak boleh nak bagi. 

Sebab prosesnya at least twice in a week I have to visit clinic, which is not so convenience for me. 
Aku selalu doa pada Allah, berikan aku yang Allah fikir baik untuk aku. Sebab kita sebagai manusia, kita nak macam2, tapi ianya tak begitu sesuai dengan kita pada masa tue.

Allah yang Maha Bijaksana, Dia Maha Mengetahui.

Alhamdulillah pada 26th Jan, aku buat own pregnancy test, positive aku pregnant. My husband was so happy. Allah nak bagi rezeki dengan pelbagai cara.

Nasuha pun dah besar, walaupun masa ini kami fikir dah lewat tapi Allah ada caraNya nak berikan rezeki tue. Aku pernah terfikir nak cuti unpaid 2 bulan sepanjang Nasuha SPM nanti, kalau betul la pregnancy aku nie menjadi, insyaallah aku akan berada kat kampung sepanjang Nasuha ambik SPM.

Which is great for me. Alhamdulillah.

Till Then..

Latest Update

Sunday... 21st Aug 2016

Sudah hampir setahun blog tidak diupdate.. sekarang rasa hendak sambung balik berblog. Update apa yang patut untuk tatapan masa akan datang. Bila tadi buka blog baca cerita-cerita lepas seronoknya. Tidak semua cerita yang kita lalui kita ingat kesemuanya. Dalam masa setahun ini banyak benda berlaku terlalu banyak hinggakan aku hampir lupa separuh dari padanya. Alangkah ruginya aku tidak coretkan di sini untuk tatapan masa-masa depan. Ianya adalah kenangan terindah dalam hidupku.

Till Then..

Hari Raya Coming Soon

Friday.. 3rd July 2015

Hari Raya coming soon just around a corner.. miss my late parents.. miss to eat my mom's rendang ayam, sambal tumis ikan bilis with kuah lodeh, miss to kiss their hand.. It's been so long do not have this privileged any more...

Till Then...

Lagu Raya : Kompilasi Lagu-Lagu Raya Klasik (HQ Audio) Vol. 1

Oh Gosh!

4th June 2015

I felt fed up, from tonnes of message she only reply one. What have I done? She want to show her dissatisfaction with other people, why she showed it to me. Oh gosh!

I could not tolerate with her attitude, I had took a good care of her, this is way she reply to?

Now it is up to her, if she want to come then she should let me know.

Till Then..

Hmmm....

Thursday.. 27th May 2015

Aku amat mudah melupakan dan memaafkan betapa aku sungguh mudah.. Oh mengapa ini berlaku, ianya akan membutuhkan dia yang ego dan berterusan bersikap sebegitu.. aku ngak suka pergaduhan bermasam muka, ngak aku betah..

Till Then..

Throwback Ramadhan

Wednesday... 27th May 2015

















Till Then..

Throwback Jitra

Tuesday... 26th May 2015









Till Then..

Throwback Sunway Pyramid

Monday.. 25th May 2015
















Till Then..

Throwback Malacca Trip

Sunday... 24th May 2015




Till Then..

Speechless...

Saturday... 23rd May 2015

Sekali lagi aku diherdik, dihina, dicerca, kau membutuhkan untuk aku berubah.. berubah ke arah mana?
kearah kebaikan katamu.. kearah yang bisa hidup tanpa melakukan kesalahan.. itu namanya manusia.. seperti kesalahan yang dilakukan amat besar hinggakan tiada ruang pembetulan, biar hanya aku yang tahu apa kesalahan itu, hanya jika ku war warkan disini ianya bisa mendatangkan jelik si pembaca.

Kini kau akan merasa jasad tanpa roh dariku, tubuh kaku tanya kata2 seperti yang biasa, itu yang kau mahu.. itu yang kau butuhkan bukan?

Till Then...

Speechless...

Sunday... 5th April 2015

Sesungguhnya aku merasa penat, letih, jemu dan muak melayan karenah. Masih tak cukup apa yang aku usahakan? Aku selenggarakan? Masih lagi kau membutuhkan kesempurnaan aku? Bisa kau bedakan aku dengan yang lain? Pernah kau terfikir akan  segala yang aku korbankan selama ini.. ku harungi semuanya sendiri.. tanpa pernah aku mengadu kepadamu.. tanpa aku meminta bantuan..

Namun kini kau ungkit segalanya.. kau kata aku berkira.. kau ungkit segala yang kau berikan..

Walhal itu memang hak aku karena kau mampu.. namun kau ungkit.. kau kata aku enggak bisa bersyukur..

Sedari kau tiada, aku berusaha berdiri atas kaki sendiri, aku harungi segalanya sendiri

Namun kamu ungkit.. kamu ungkit segalanya.. 

Segala caci maki keluar dari kamu,

Kamu perempuan sial.. kamu perempuan bodoh, kamu babi...

Allahuakbar.. Kau kuatkan aku ya Allah mengharungi semua dugaan ini..

Aku memohon padaMu berikan aku kekuatan..

Till Then.

Rafizi Ramli Kena Tahan??

Monday.. 30th Mar 2015

Dunia nie dah berubah, mana yang memperjuangkan nasib manusia lain disumbat dalam penjara, mana yang sembelih manusia lain dijulang bak Raja. Apakah namanya ini keadilan. Sampai mana dan sampai bila kita harus tunduk dengan perkara sebegini, seperti apa yang diperjuangkan oleh Rafizi sekiranya ianya menang hanya diakah sahaja yang akan rasa kemewahannya, hanya dia sahaja yang akan rasa kesenangannya.

Tidak, rakyat semua akan rasa, rakyat semua akan kene tempiasnya, tapi kenapa manusia yang ingin membantu kita, memperjuangkan hak kita, membocorkan kecurangan pemimpin terhadap kita dilakukan seperti itu, seperti dia telah melakukan onar yang besar, seperti dia telah gelapkan wang negara, seperti dia telah ambik hak kita, harta kita?

Orang begitu sepatut kita bantu perjuangannya, sokong pergerakannya bukan disekat, adakah negara ini negara komunis, rakyat tidak boleh bersuara, harus diam kunci mulut, ikut sahaja segala perbuatan pemimpin, tonton sahaja setiap perlakuan hina pemimpin kita meragut segala harta negara untuk kepentingan sendiri, walaupun katanya atas nama negara, kapasiti sebagai pemimpin.

Till Then..

Nasuha's Birthday..

Sunday.. 29th Mar 2015

Selamat Hari Jadi!!

Selamat Hari Jadi kepada Nur Arisya Nasuha binti Fazly Shah yang ke -15 tahun, semoga menjadi anak yang baik. Ntah kenapa aku tak rasa nak wish kat FB, aku tanyakan pada nasuha, nak tak ibu wishkan dalam FB, dia kata tak payah.. Insyaallah aku akan bawa Nasuha dan Aifaa untuk celebrate kat IOI City Mall.

Small gathering between 3 of us. Aku rasa macam nak kurangkan untuk postkan sharing yang rasa tak perlu dalam FB. Biar kita baca apa yang orang tulis, komen sikit itu sudah mencukupi, tak macam dulu semua nak post, semua nak cerita, kita tak pasti ntah orang suka ntah tak, takut post kita itu ada membuatkan hati-hati terasa, wallahualam.

Sekarang aku akan banyak abiskan masa dalam blog lebih bagus dan kurang dapat liputan, sapa buka blog aku,  dia la yang baca.

Till Then...

Catatan 1

Thursday... 5th Mar 2015

Aku rasa nak buat perubahan dalam diri la.. nak berubah kearah kebaikan.. solat takmo tinggal.. dulu dah beriya nak sambung belajaq tiba-tiba aku rasa macam tak mau.. rasa macam dah comfort walhal tak la senang mana.. mmg tak senang pun.. hang kena ingat.. bila2 masa ja.. rezeki nie boleh tak dak.. at least hang kena buat something.. aku la nie duk pikiaq tak mau tengok tv.. aku kalau dapat tv hang kata bukan main lagi lupa semua.. adui... la nie aku dah boleh skoding plak channel cerita cina.. cerita hindi.. instead of cerita org putih.. cerita hindi tue back to back tau.. sku la nie nak pi mandi... nak jaga muka.. muka aku dan naik jerawat yang melimpah ruah.. adui..

Till Then..

FAZLY SHAH & ZULITA

Daisypath Anniversary tickers

Nur Arisya Nasuha

Lilypie Kids Birthday tickers