Pantang???

Khamis.. 5th May 2011

Salam semua, sehubungan dengan dua BFF Ita, Nor (baru lepas pantang) dan Ida (masih dalam pantang), Ita pun nak citer gak tentang diri Ita yang sejak akhir-akhir nie, macam nak kena pantang pada dua ke tiga perkara..

Kebanyakannya tentang pemakanan la.. kalau dulu ais batu nie, tak sah kalau tak minum, teh o ais la, sirap ais la, barley ais segala macam bentuk minuman yang datangnya dengan ais..

Sedap weh, panas2 minum ais.. hu..hu.. Tapi semenjak dua menjak nie Ita cuba amalkan minum air suam, dan stop ais, (ceh..ceh.. tipu ar tue kalau kata stop terus..) tapi dikurangkan dengan kadar yang banyak.. hu..hu..

Dari situ Ita dapati badan Ita kurang sikit sakit2, kalau dulu dekat urat belikat tue, pantang bangun tidur jer sakit, bangun tidur tue tau.. cer fikir.. cer fikir... patut bangun tidur kita makin segar ini tidak, bangun tidur makin meletihkan..

Jadi skang nie, Ita memang cuba menjauhkan diri dengan ais, dah banyak dengar2 yang ais nie memang tak bagus untuk badan tetapi pada masa dan ketika itu, kesedapan tekak lebih didahului, memang betul orang kata kalau nak hilang pedas minum air suam, cepat jer hilang pedasnya.. terbukti!!!

Cehh.. Ceh.. panjang citer nampak, setelah lama blog ini tak terupdate la nie.. arie.. arie update..

Tengah free la katakan..

Till Then..

No comments:

Post a Comment

FAZLY SHAH & ZULITA

Daisypath Anniversary tickers

Nur Arisya Nasuha

Lilypie Kids Birthday tickers